irajector

ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار جالبی هستند و می توانند تصویر را روی پرده در اندازه های مختلف نمایش دهند. در سال های اخیز به واسطه رشد تکنولوژی و سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های بسیار جالبی در زمینه ویدئو پروژکتورها صورت گرفته است و ما توانائی انجام این شکل از فعالیت ها را که بعضی از آنها در ایران برای اولین بار انجام گرفته است داریم و شما می توانید در امور تبلیغاتی و چنین مواردی از ما مشاوره بگیرید و پروژه های خود را به ما بسپارید.

ویدئو پروژکتورها به واسطه اینکه تصویرشان می توان روی سطوح مختلفی تشکیل شود قابلیت های فراوانی پیدا می کنند که برخی از آنها عبارت اند از :

1. Multi Projection
2. Video Mapping
Multi Projection یعنی کنار هم قرار دادن چندین پروژکتور و تاباندن تصویر آنها روی سطحی مشخص و سپس یکی کردن تصویر حاصل از آنها برای ایجاد تصاویری پرنورتر و با رزولوشن بسیار بیشتر. مثلا فرض کنید 4 پروژکتور با رزولوشن FHD یا همان 1920X1080 را که شدت روشنائی هر کدام نیز 4000 Lumens است کنار هم قرار دهیم. ترتیب قرار دهی مثلا می تواند به صورت آرایه ای 2X2 باشد. خروجی تصویر بسیار جالب خواهد بود. شدت روشنائی 4 پروژکتور با هم جمع شده و شدت تصویری برابر 16000 Lumens را ایجاد می کنند. همچنین پیکسل ها نیز با هم جمع شده و رزولوشن بسیار بالا ئی در حدود 3800X2100 پیکسل را تشکیل می دهند. شکل زیر این موضوع را بهتر نشان می دهد.

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

پروژکتور BENQ MS527

این پروژکتور کوچک و سبک به وزن 1.9 و ابعاد 283X95X222 میلی متر ساخت شرکت بنکیو و مناسب برای آموزش و حمل و نقل است. عمر لامپ آن 4500/10000 ساعت در حالت های Normal/Eco (حالت ECOحالتی است که در آن شدت نور کم می شود ولی به عمر لامپ اضافه می شود که اصطلاحا به آن حالت اقتصادی می گویند.)
از انواع ارتباطات hdmi,VGA , RS232 , S-Video , Audio پشتیبانی می کند.

لامپ ویدئو پروژکتور

اصلی ترین قسمت ویدئو پروژکتور لامپ آن است. رایج ترین ایراد مرتبط با لامپ است
عمر لامپ در دو حالت معمولی و اقتصادی بیان می شود. 
این مشخصه با واحد ساعت میباشد و عموما در حالت نرمال 3000 ساعت و در حالت اکو تا 4500 ساعت است. حالت اقتصادی زمانی است که شما به تمام قدرت لامپ احتیاج ندارید و نور محیطی شما کم میباشد. در این وضعیت عمر لامپ طولانیتر میشود چرا که از شدت آن کاسته میشود.
بعد از اتمام این مدت زمان، شدت نور دستگاه کاسته شده و لامپ باید تعویض گردد.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور

در این مقاله قصد داریم که به بررسی برخی فاکتورهای مهم برای خرید ویدئو پروژکتور بپردازیم.
سه فاکتور اصلی در اینجا وجود دارد: 1) رزولوشن 2) روشنائی تولیدی ویدئو پروژکتور  3)  نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio 
1) منظور از رزولوشن تعداد پیکسل های موجود در طول و ارتفاع تصویر است هر چه رزولوشن تصویر بالاتر باشد کیفیت آن بهتر است.
2)منظور از روشنایی تولیدی مقدار نوری است که دستگاه تولید می کند و تصویر را روی پرده نمایش می دهد. که واحد آن را لومنس گویند هر چه این لومنس بیشتر باشد تصویر درخشانتر و البته قیمت دستگاه هم بیشتر است.
3) منظور از نسبت بزرگنمایی فاصله تصویر تا پروژکتور است که هرچه نسبت بزرگنمائی کمتر باشد تصویر ایجاد شده بزرگتر خواهد بود.
می توانید برای تهیه یک پروژکتور حرفه ای با ویدئو پروژکتور ایراژکتور در تماس باشید. 

ویدئو پروژکتور Asus P3E

این ویدئو پروژکتور از نوع جیبی و ساخت شرکت ایسوس است. مجهز به لنز اپتیکی است یعنی می توان با آن تصاویری بزرگ از فاصله ای کم ایجاد کرد. مجهز به لامپ ال ای دی است و طول عمر لامپ آن در حالت اقتصادی تا 30 هزار ساعت است.از انواع ارتباطات HDMI , USB , Audio Out پشتیبانی می کند و دارای ابعاد 153.5X43X131 میلی متر و وزن 550 گرم است. در صورت خرید ویدئو پروژکتور از ایراژکتور کیف حمل و کابل HDMI و کابل برق و آداپتور و ریموت کنترل تحویل بگیرید.

 

ویدئو پروژکتور BenQ W1700

این ویدئو پروژکتور ساخت شرکت بنکیو است. دارای 10000 ساعت طول عمر لامپ، مجهز به درگاه HDMI و همچنین قابلیت نمایش فیلم های سه بعدی را دارد. نهایت دقت در تولید رنگ را دارد. رزولوشن این دستگاه 4K یا 3840X2160 پیکسل است. به این رزولوشن اصطلاحا UHD نیز می گویند.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور برای اتاق کار و جلسات

در این بین سه نکته اصلی درباره انتخاب ویدئو پروژکتور است که باید به آن ها پاسخ داد:
2) میزان روشنایی تصویر
3) نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio
حال این سه را بررسی می کنیم
میزان رزولوشن: رزولوشن مقدار پیکسل هایی است که در هر تصویر وجود دارد حال هر چه این تعداد بیشتر باشد وضوح تصویر بهتر است.

میزان روشنایی تصویر: مقدار نوری که دستگاه می تواند تولید کند و روی پرده تشکیل تصویر دهد توسط واحدی به نام ANSI Lumens یا Lumens شناخته می شود. هرچه مقدار Lumens بیشتر باشد تصویر درخشان تر دیده می شود.

 نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio:  نسبت بزرگنمائی بیان کننده نسبت فاصله تصویر تا پروژکتور به طول تصویر ایجاد شده روی پرده است. هرچه نسبت بزرگنمائی کمتر باشد تصویر ایجاد شده بزرگتر خواهد بود و بالعکس. 

چگونه ایراد ویدئو پروژکتور را بدانیم؟

برای پیدا کردن ایراد دستگاه خود حتما ابتدا به دفترچه راهنما دستگاه مراجعه کنید.  نام این فصل در دفترچه‌های برندهای متفاوت Troubleshoot ،Maintenance ،Repair و یا Solving problems است.

روی دستگاه چراغ های کوچکی قراردارند که به ما ایراد را می گویند. بسته به برند و مدل دستگاه، رنگ چراغ‌ها و گاهی چشمک زدن آن‌ها به ما می‌گوید مشکل از کجاست.

امیدواریم هیچ وقت دستگاه‌های شما دچار مشکل نشوند، اما اگر این اتفاق افتاد، نگران نباشید و با کارشناسان ایراژکتور  تماس بگیرید. در خدمت شما هستیم.

پروژکتور VPL-DX122

این پروژکتور ساخت شرکت سونی است. مناسب جهت استفاده در کلاس ها و مکان های کوچک. عمر لامپ 3000/5000/10000 ساعت در حالت های High/Standard/Low است. ابعاد کلی دستگاه 315X75X230.5 میلی متر و وزن 2.5 کیلوگرم است.
انواع ارتباط HDMI , VGA را پشتیبانی می کند. این محصول یک سال گارانتی دستگاه و یک سال گارانتی لامپ تهران نیک آوا را دارا می باشد.