irajector

ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار جالبی هستند و می توانند تصویر را روی پرده در اندازه های مختلف نمایش دهند. در سال های اخیز به واسطه رشد تکنولوژی و سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های بسیار جالبی در زمینه ویدئو پروژکتورها صورت گرفته است و ما توانائی انجام این شکل از فعالیت ها را که بعضی از آنها در ایران برای اولین بار انجام گرفته است داریم و شما می توانید در امور تبلیغاتی و چنین مواردی از ما مشاوره بگیرید و پروژه های خود را به ما بسپارید.

ویدئو پروژکتورها به واسطه اینکه تصویرشان می توان روی سطوح مختلفی تشکیل شود قابلیت های فراوانی پیدا می کنند که برخی از آنها عبارت اند از :

1. Multi Projection
2. Video Mapping
Multi Projection یعنی کنار هم قرار دادن چندین پروژکتور و تاباندن تصویر آنها روی سطحی مشخص و سپس یکی کردن تصویر حاصل از آنها برای ایجاد تصاویری پرنورتر و با رزولوشن بسیار بیشتر. مثلا فرض کنید 4 پروژکتور با رزولوشن FHD یا همان 1920X1080 را که شدت روشنائی هر کدام نیز 4000 Lumens است کنار هم قرار دهیم. ترتیب قرار دهی مثلا می تواند به صورت آرایه ای 2X2 باشد. خروجی تصویر بسیار جالب خواهد بود. شدت روشنائی 4 پروژکتور با هم جمع شده و شدت تصویری برابر 16000 Lumens را ایجاد می کنند. همچنین پیکسل ها نیز با هم جمع شده و رزولوشن بسیار بالا ئی در حدود 3800X2100 پیکسل را تشکیل می دهند. شکل زیر این موضوع را بهتر نشان می دهد.

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

پروژکتور Panasonic VW530 model

این پروژکتور با شدت روشنائی 5000 ANSI LUMENS نورانیت بسیار بالائی دارد و مناسب سالن های نسبتا بزرک است. با این پروژکتور می توانید تصاویری تا قطر 7.5 متر ایجاد کنید. البته در محیط های نسبتا تاریک. رزولوشن این پروژکتور 1280X800 پیکسل است و در واقع رزولوشن HD را پوشش می دهد. نسبت ظول به عرض تصویر ایجاد شده توسط این پروژکتور 16:10 است. جدا از شدت تصویر بالای این پروژکتور که این دستگاه را مناسب سالن های همایش کرده ویژگی خوب دیگری نیز دارد و آن رنج قوی زوم اپتیکال آن است. 

زوم اپتیکال این پروژکتور 1.6 برابر است که این امکان را به شما می دهد که از فاصله ای مشخص تصاویری با بزرگنمائی های متفاوت ایجاد کنید. شکل زیر رنج وسیع زوم این پروژکتور را نشان می دهد. 

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این پروژکتور بین 1.2 تا 1.9 است. اما نسبت بزرگنمائی چیست؟

نسبت بزرگنمائی نسبت فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش به طول تصویر ایجاد شده روی پرده است. هر چه این عدد کوچکتر باشد در فاصله ای مشخص تصویری بزرگ تر ایجاد می شود و هر چه این عدد بزرگتر باشد تصویری کوچکتر ایجاد می شود. نسبت بزرگنمایئ در این پروژکتور بین 1.2 تا 1.9 است. مثلا در 1.2 اگر فاصله پروژکتور تا صفحه 1.2 متر باشد طول تصویر برابر 1 متر خواهد بود. شکل زیر این مفهوم را بهتر نمایش می دهد. 


کنتراست تصویر در این پروژکتور 10000 به 1 است که عددی بسیار خوب است و تصاویری با کیفیت را ارمغان می دهد. 

دیگر ویژگی این پروژکتور که در دستگاه های سطح بالا دیده می شود قابلیت Vertical Lens Shift  است. این ویژگی این امکان را به کاربر می دهد که بدون حرکت دادن پروژکتور تصویر را در راستای عمودی بالا و پائین کنیم. که این قابلیت بوسیله بالا و پائین کردن LCD پروژکتور نسبت به محور اپتیکی لنز ایجاد می شود. 

همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می کنید تصویر را 48 درصد می توانید بالا و پائین کنید. 

لامپ و فیلتر هوای این دستگاه نیز تا 7000 ساعت نیاز به تعویض ندارند و بدین وسیله سالهل با خیال راحت می توانید با این دستگاه کار کنید. 

پاناسونیک در بعضی از ویدئو پروژکتورهای خود قابلیتی به نام Daylight View Basic Technology را قرار داده. این تکنولوژی اجازه می دهد در نور روز و مکان های پرنور تصاویر بهتر دیده شوند و کنتراست تصویر چندان کاهش نیابد. تصویر زیر این تکنولوژی را بهتر توضیح می دهد. 


همچنین دستگاه دارای بلندگوی داخلی 10 واتی می باشد. 

دستگاه همچنین دارای رنج وسیعی از درگاه های ارتباطی است که شامل 2 درگاه HDMI می باشد. 

همچنین با اتصال پروژکتور به شبکه داخلی می توانید دستگاه را به شکل کامل کنترل کنید. 


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com

پروژکتور Panasonic LW362 model

پروژکتوری با شدت تصویر 3600 ANSI LUMENS و رزولوشن WXGA یا 1280X800 پیکسل. کنتراست این پروژکتور 12000 به 1 است و این باعث می شود تصاویری با کیفیت تولید شوند. تکنولوژی تولید تصویر در این پروژکتور از نوع 3LCD است. یکی از ویژگی های بسیار جالب این دستگاه قابلیت پخش تصاویر با فرمت JPEG/BMP است. همچنین فایل های با فرمت TXT و PDF نیز قابل پخش هستند. یعنی فقط کافیست فایل های مورد نظرتان را روی USB Flash قرار دهید و به پروژکتور وصل کنید. در واقع برای پخش این فایل ها نیازی به کامپیوتر ندارید. این پروژکتور به دلیل رزولوشن بالائی که دارد مناسب نمایش با کیفیت بالا یا HD است. هرجا که به کیفیت بالای XGA نیاز باشد این پروژکتور یکی از انتخاب های بسیار عالی می تواند باشد. 


همچنین یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه این است که بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری می توانید با استفاده از یک کابل USB ساده از کامپیوتر به پروژکتور فایل های صوتی و تصویری را پخش کنید. 

عمر لامپ دستگاه نیز در حالت استفاده بهینه تا 8000 ساعت نیز می رسد. همچنین فیلتر هوای این پروژکتور تا 5000 ساعت نیاز به تعویض ندارد. 

همچنین این سری پروژکتور دارای ویژگی ای به نام Daylight View Lite  است که به شما امکان می دهد هنگامیکه در نور زیاد از دستگاه استفاده می کنید تصاویر بهتر دیده شوند. 


همچنین کمپانی Panasonic نرم افزاری را ارئه می کند که از طریق آن می توانید چندین پروژکتور را از طریق یک کامپیوتر کنترل کنید. بلندگوی داخلی با قدرت 10 وات از دیگر ویژگی های این پروژکتور است. 

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این پروژکتور بین 1.48 تا 1.78است. اما نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio چیست؟ این نسبت بیان گر نسبت فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش به طول تصویر تشکیل شده است. هر چه این مقدار کوچکتر باشد تصویری که روی پرده به ازای فاصله ای ثابت تشکیل می شود بزرگتر است و و برعکس. مثلا در این پروژکتور نسبت بزرگنمائی 1.48 به این معنی است که مثلا اگر طول تصویر تشکیل شده روی پرده 1 متر باشد فاصله ی پروژکتور تا تصویر باید 1.48 متر باشد. با استفاده از این نسبت می توانید برای پرده ای مشخص محاسبه کنید پروژکتور باید در چه فاصله ای قرار گیرد. تصویر زیر نمائی بهتر از این مقدار را نمایش می دهد. 


با اتصال یک دال Wireless به درگاه USB پروژکتور می توانید اطلاعات را بدون استفاده از سیم به دستگاه ارسال کنید. این دانگل ET-WML100 نام دارد که محصول Panasonic  است. با استفاده از این ابزار جانبی می توانید از دستکاه های اندروید و IOS نیز علاوه بر کامپیوتر اطلاعات ارسال کنید. نرم افزار کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل Windows به نام Presenter Light شناخته می شود و تا 4 کامپیوتر می توانند همزمان به پروژکتور به صورت بدون سیم اطلاعات ارسال کنند. 

نرم افزار سیستم عامل های Android  و IOS نیز VueMagic Pro نام دارد و علاوه بر ارسال تصویر و برخی اطلاعات از قبیل فایل های PDF می توانید تصویر زنده نیز به پروژکتور ارسال کنید. همچنین تا 4 دستگاه را می توانید همزمان به پروژکتور متصل نمائید. 


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com

پروژکتور Panasonic CW240

این پروژکتور ابزاری خاص است جهت آموزش در کلاس ها و اتاق های کنفرانس. سیستم اپتیکی این پروژکتور مجهر به لنزی با نسبت بزرگنمائی یا Thorw Ratio برابر با 0.35 است. اما Throw Ratio  یا نسبت بزرگنمائی چیست و لنز Ultra Short Throw به چه معنی است؟ نسبت بزرگنمائی برابر است با نسبت فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش به طول تصویر ایجاد شده روی پرده. هر چه این عدد کوچکتر باشد به این معنی است که در ازای فاصله ای مشخص تصویر بزرگتری تولید می شود. مثلا در این پروژکتور که نسبت بزرگنمائی 0.35 است به این معنی است که از فاصله 0.35 متری تصویری با طول یک متر می توان تشکیل داد. این پروژکتورها برای آموزش بسیار مناسب اند به این دلیل که سایه افراد روی تصویر تشکیل نمی شود. شکل زیر بهتر نسبت بزرگنمائی را نمایش می دهد. 


تصویر فوق چگونگی تشکیل تصویر را در این پروژکتور نمایش می دهد. همانطور که می بینید پروژکتور به صفحه نمایش بسیار نزدیک است. 

شدت روشنائی در این پروژکتور 2600 ANSI LUMENS است و برای آموزش در اتاق های بزرگ و سالن های کنفرانس کوچک کاملا کافیست. همچنین تکنولوژی تولید تصویر در این دستگاه DLP است که کیفیت و عمر بالای دستگاه را در پی خواهد داشت. 

کیفیت یا رزولوشن تصویر در این دستگاه 1280X800 پیکسل یا همان رزولوشن WXGA است که بسیار بالاست و مب توانبد براحتی تصاویر و فیلم های HD را با کیفیت بسیار خوبی پخش کنید. 

قابلیت پخش محتویات 3 بعدی نیز از ویژگی های بسیار خوب این دستگاه است و چون این دستگاه از نوع Ultra Short Throw می باشد ترکیب این دو ویژگی می تواند برای نمایش در گالری ها و موزه ها و چنین مواردی بسیار کاربردی و جالب باشد. 

دستگاه همچنین مجهز به بلندگوی قدرتمند 10 واتی است که این امر به موارد آموزشی این دستگاه بسیار کمک می کند. 

از این پروژکتور می توان برای ساخت مانیتورهای بسیار بزرگ و تکنولوژی Rear Projection  به خوبی استفاده کرد. برای این منظور می توانید با ما در این مورد تماس بگیرید. همچنین به بخش Rear Projection  در این سایت مراجعه کنید.

دستگاه دارای درگاه های ارتباطی بسیار متنوعی است و از این بابت دچار مشکل نخواهید شد. ارتباط HDMI از قابلیت های این دستگاه به شمار می آید. 

عمر لامپ دستگاه نیز در حالت Eco در حدود 4000 ساعت است و تعویض آن نیز بسیار آسان صورت می گیرد. 


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com

پروژکتور Epson X04 model

بررسی این دستگاه را با شدت روشنائی آن شروع می کنیم. شدت روشنائی این دستگاه 2800 ANSI LUMENS است که عددی متوسط برای این کمیت است. با این شدت روشنائی می توانید به خوبی در محیط های آموزشی و اتاق های کنفرانس کوچک کار کنید.

کنتراست تصویر در این دستگاه نیز عدد بسیار خوب 15000 به 1 است که تصاویری پر کنتراست را به ارمغان می آورد.

رزولوشن یا کیفیت تصویر این دستگاه نیز XGA یا 1024X768 پیکسل است. این رزولوشن با اینکه عدد بالائی نیست ولی برای مقاصد آموزشی و اتاق های کنفرانس ساده کفایت می کند. نکته مهمی در مورد رزولوشن یا کیفیت تصویر وجود دارد و آن رابطه رزولوشن با اندازه تصویر و فاصله بیننده تا صفحه نمایش است. در واقع برای رزولوشنی مشخص و فاصله ای مشخص و اندازه ای مشخص از تصویر را بطه ای وجود دارد. اگر فاصله بیش از حد زیاد باشد چشم انسان قادر به تفکیک جزئیات نمی شود و بخشی از جرئیات از دست می رود. همچنین اگر بیش از حد به تصویر نزدیک باشیم پیکسل ها دیده می شوند و تصویر چندان دلچسب نیست. 

شکل زیر رابطه فوق را بهتر نشان می دهد.



در این رزولوشن فاصله مناسب بین بیننده تا پرده نمایش حدود 5 برابر قطر تصویر باید باشد. البته اگرنتوانستید این معادله را رعایت کنید نگران نباشید. زیرا معمولا چنین شرایطی در محیط های آموزشی فراهم نمی شود. صرفا جهت اطلاع این مطالب عنوان می شوند.

زوم اپتیکال 

زوم اپتیکال این دستگاه 1.2 برابر است و می تواند تصاویری با بزرگنمائی های مختلف را ایجاد کند. البته رنج زوم این دستگاه چندان وسیع نیست ولی برای دستگاهی با چنین قیمتی معقول به نظر می رسد. 

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این دستگاه بین 1.48 تا 1.77 است. اما نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio چیست؟

نسبت بزرگنمائی نسبت بین فاصله دستگاه تا صفحه نمایش به طول تصویر ایجاد شده روی صفحه است. هرچه این عدد کوچکتر باشد تصویر تولید شده برای فاصله ای مشخص بزرگتر است و برعکس. 

نسبت بزرگنمائی 1.48در این دستگاه به این معنی است که مثلا اگر فاصله دستگاه تا صفحه نمایش 1.48 متر باشد طول تصویر ایجاد شده روی پرده 1 متر است.


نسبت بزرگنمائی حاصل تقسیم d بر W است.

این پروژکتور دارای نسبت بزرگنمائی نسبتا کمتری نسبت به دیگر پروژکتورهای با رزولوشن XGA است و از این رو تصاویری بزرگ تر ایجاد می کند.

این دستگاه همچنین مجهر به در گاه HDMI برای ارتباط با کامپیوتر و دستگاه های پخش Blue-Ray می باشد.


همچنین این دستگاه این قابلیت را دارد که با اضافه کردن یک دانگل USB به درگاه USB پروژکتور قابلیت Wireless جهت برقراری ارتباط بیسیم بین کامپیوتر و پروژکتور فراهم آید.


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com

Epson TW

شدت روشنائی و کنتراست تصویر

شدت روشنائی این پروژکتور 2200 Lumens در نظر گرفته شده است. پروژکتورهای سینمائی معمولا شدت روشنائی کمی دارند. البته به مدل های حرفه ای نگاهی بیاندازید متوجه این موضوع می شوید. دلیل این امر نیز این است که با افزایش شدت روشنائی کنتراست تصویر کم می شود. و آنچه که در نمایش فیلم بسیار تاثیر گذار است کنتراست تصویر است. هر چه کنتراست تصویر بیشتر باشد تصویر زیبا تر به نظر می آید. به شکل زیر که 2 تصویر را با کنتراست های متفاوت نمایش می دهد دقت کنید.


تصویر سمت راست کنتراست بیشتری دارد و بسیار بهتر به نظر می آید.

یکی از ویژگیهای پروژکتورهای سینمائی و البته تمام پروژکتورها نمایش سطح سیاهی تصویر یا Black Level است. پروژکتورها اصولا نمی توانند سیاه مطلق را تولید کنند. یعنی اگر تصویری سیاه تولید کرده و توسط پروژکتور نمایش دهید متوجه می شوید که تصویر روی پرده کاملا سیاه نیست و در واقع اندکی روشن تر شده است. هر چه پروژکتوری بتواند رنگ سیاه را سیاه تر نمایش دهد کیفیت تصویر بالاتری دارد و برای نمایش فیلم و عکس مناسب تر است. حال هرچه کنتراست تصویر بالاتر باشد و شدت روشنائی کم تر باشد سطح سیاهی یا Black Level بهتر است.

نمی توان پروژکتوری با شدت تصویر بسیار بالا داشت و در عین حال سطح سیاهی را هم بسیار پائین نگه داشت. به همین منظور است که اصولا پروژکتورهای نمایش فیلم های خانگی شدت روشنائی کمی دارند در مقایسه با پروژکتورهای آموزشی.

اگر قصد دارید از این پروژکتور جهت نمایش فیلم در خانه استفاده کنیدباید پرده نمایشی با کیفیت نیز تهیه کنید. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در کنتراست تصویر و سطح سیاهی تصویر پرده نمایش است. کنترل نور محیطی نیز بر کیفیت تصویر بسیار تاثیر گذار است. تا می توانید محل نمایش فیلم را تاریک کنید. هر چه محیط روشن تر باشد کنتراست تصویر نیز کاهش می یابد. تنظیمات داخلی پروژکتور نیز در کنتراست تصویر بسیار تاثیر گذار است. انتخاب حالت سینمائی احتمالا بیشترین کنتراست را برایتان به ارمغان می آورد.

کنتراست تصویر در این دستگاه نسبت خوب 35 هزار به 1 است. یعنی تاریک ترین و روشن ترین شدت روشنائی در این پروژکتور 35 هزار سطح اختلاف دارند. با اینکه این عدد کنتراست خوب است ولی عالی نیست . امروزه پروژکتورهائی با نسبت کنتراست یک میلیون به 1 نیز وجود دارند که البته از نظر قیمت نیز با این پروژکتور قابل مقایسه نیستند.

رزولوشن تصویر

رزولوشن تصویر همانطور که از یک پروژکتور سینمائی انتظار می رود FULL HD یا 1920X1080 پیکسل است که استاندارد امروزی برای نمایش فیلم های سینمائی با کیفیت به شمار می آید.

نکته ی بسیار مهمی در مورد استفاده از پروژکتورهای با رزولوشن بالا وجود دارد. به دلیل اینکه در چنین پروژکتورهائی رزولوشن یا تعداد پیکسل ها بسیار بالاست اگر فاصله ی ناظر تا پرده نمایش بیش از حد زیاد باشد عملا چشم انسان قادر به تفکیک پیکسل ها نمی شود و در واقع همانند این است که تصویر از پروژکتوری با رزولوشن کمتر پخش می شود. اصولا اگر فاصله ی ناظر تا پرده بیش از سه برابر ارتفاع یا عرض تصویر باشد در چنین رزولوشن بالائی چشم قادر به تفکیک درست و تمام پیکسل ها نمی شود. شکل زیر را ملاحظه کنید.



در تصویر فوق رایطه بین رزولوشن و فاضله و قطر تصویر را مشاهده می کنید. مثلا اگر رزولوشن تصویر شما 1920X1080 پیکسل باشد و قطر تصویر تولید شده روی پرده 100 اینچ یا 2.5 متر باشد فاصله شما تا تصویر باید حدود 4 متر باشد بیشتر از این کم کم چشم قادر به تفکیک صحیح پیکسل ها نیست.برایتصویری 2.5 متری فاصله مناسب بیننده بین 3.7 تا 6 متر است.

زوم اپتیکال 

زوم اپتیکال این دستگاه 1.2 برابر است و می تواند تصاویری با بزرگنمائی های مختلف را ایجاد کند. البته رنج زوم این دستگاه چندان وسیع نیست ولی برای دستگاهی با چنین قیمتی معقول به نظر می رسد. 

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این دستگاه بین 1.22 تا 1.47  است. اما نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio چیست؟

نسبت بزرگنمائی نسبت بین فاصله دستگاه تا صفحه نمایش به طول تصویر ایجاد شده روی صفحه است. هرچه این عدد کوچکتر باشد تصویر تولید شده برای فاصله ای مشخص بزرگتر است و برعکس. 

نسبت بزرگنمائی 1.22 در این دستگاه به این معنی است که مثلا اگر فاصله دستگاه تا صفحه نمایش 1.22 متر باشد طول تصویر ایجاد شده روی پرده 1 متر است.

نسبت بزرگنمائی حاصل تقسیم d  بر W است.

نسبت بزرگنمائی این پروژکتور عدد پائینی است و این به این معنی است که توسط این پروژکتور می توانید از فاصله ای کم تصویری نسبتا بزرگ تولید کنید که برای نمایش فیلم مناسب است.

نمایش 3 بعدی

این پروژکتور همچنین قابلیت نمایش فیلم های 3 بعدی را دارد که البته باید برای این منظور از عینک های ویژه استفاده کنید.

عمرلامپ

عمر لامپ این دستگاه عدد خوب 4000 ساعت در حالت استاندارد است و در حالت Eco تا 7500 ساعت نیز افزایش می یابد که بسیار عالی و مطلوب است و می توانید سال ها بدون مشکل با دستگاه کار کنید.

درگاه های ارتباطی

این دستگاه همچنین مجهز به در گاه HDMI برای ارتباط با کامپیوتر و دستگاه های پخش Blue-Ray می باشد.


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com

پروژکتور B1MR

 رزولوشن دستگاه 1280 در 800 پیکسل است که در واقع رزولوشن HD را پوشش می دهد. 
و شدت روشنائی آن نیز 900 ANSI LUMENS  می باشد. ر شرایط با نور محیطی کم توسط این پروژکتور می توانید تصاویری با قطر بیشتر از 2 متر نیز تولید کنید. 
نکته بسیار جالب در مورد این دستگاه عمر لامپ آن است. تکنولوژی لامپ این دستگاه از نوع LED  است و عمر آن 30 هزار ساعت برآورد می شود. به عبارت دیگر یک عمر با خیال آسوده با این دستگاه می توانید کار کنید. کنتراست آن نیز عدد بسیار عالی 10000 به 1 است و تصاویری بسیار دلنشین را ضمانت می کند. همچنین پروژکتورهای LED  حرارت کمتری نیز در حین کار تولید می کنند و از بابت نیز بسیار کاربردی هستند. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه این است که با توجه به شدت نورانیت نسبتا کم این نوع پروژکتورها برای تولید تصاویر خیلی بزرگ مناسب نیستند. که البته برای چنین کاربردی هم ساخته و طراحی نشده اند.




نکته مهمی در مورد رزولوشن یا کیفیت تصویر وجود دارد و آن رابطه رزولوشن با اندازه تصویر و فاصله بیننده تا صفحه نمایش است. در واقع برای رزولوشنی مشخص و فاصله ای مشخص و اندازه ای مشخص از تصویر را بطه ای وجود دارد. اگر فاصله بیش از حد زیاد باشد چشم انسان قادر به تفکیک جزئیات نمی شود و بخشی از جرئیات از دست می رود. همچنین اگر بیش از حد به تصویر نزدیک باشیم پیکسل ها دیده می شوند و تصویر چندان دلچسب نیست.

شکل زیر رابطه فوق را بهتر نشان می دهد.


همچنین این دستگاه با دارار بودن قابلیت Wireless این امکان را فراهم می کند که توسط کامپیوتر و گوشی های Android و iOS  به راحتی اطلاعات را به پروژکتور ارسال کنید تا نمایش داده شوند. 

لنز این دستگاه دارای زوم اپتیکال نیست همانطور که بسیاری از پروژکتورهای جیبی این چنین اند. نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این پروژکتور 0.9 است.

اما نسبت بزرگنمائی چیست؟

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio بیانگر فاصله بین پروژکتور تا تصویر به طول تصویر است. هر چه این عدد کمتر باشد تصویر تولید شده به ازای فاصله ای مشخص کوچکتر است. مقدار 0.9 در این پروژکتور به این معنی است که مثلا اگر فاصله پروژکتور تا پرده نمایش 0.9 متر باشد طول تصویر تشکیل شده روی پرده 1 متر خواهد بود. 



یکی دیگر از ویژگی های بسیار عالی این دستگاه وجود درگاه SD Card است. فایل های صوتی و تصویری و حتی فایل های Word , PDF , Power Point را به راحتی بدون وجود کامپیوتر می توانید توسط این پروژکتور نمایش دهید. 


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com

پروژکتور Vivitek DH976

پروژکتوری با کیفیت  و شدت روشنائی 4800 ANSI LUMENS  مناسب ایجاد اتاق کنفرانسی با بالاترین کیفیت. کنتراست این پروژکتور نیز 15000 به 1 است و این عوامل کیفیت تصویر بسیار بالائی را تضمین می کنند. اگر محیط نمایش به اندازه کافی تاریک باشد با این پروژکتور می توانید تصاویری به بزرگی 8 متر در قطر تولید کنید. رزولوشن FULL HD حدود 2 مگاپیکسل کیفیت دارد و اگر از صفحه نمایش بیش از حد دور نباشید کیفیت تصویر بسیار بالائی را شاهد خواهید بود و بسیار از چنین کیفیتی لذت خواهید برد. 

با اینکه این پروژکتور برای سینمای خانگی طراحی و ساخته نشده است ولی می توانید بواسطه کیفیت بالای تصویر از آن به عنوان پروژکتوری جهت نمایش فیلم های FULL HD نیز استفاده کنید. برای این منظور بهتر است روشنائی تصویر را کاهش داده و در تنظیمات حالت نمایش سینمائی را انتخاب کنید. همچنین را مراکزی که قصد دارند سینمائی بسیار ارزان تولید کنند می توانند از این دستگاه با قیمتی بسیار معقول استفاده کنند. البته منظور از سینما موارد تجاری و سینماهای بزرگ نیست. منظور سینماهایی کوچک مثلا برای دانش آموزان در مدارس و مراکز تفریحی. 

پروژکتور همچنین مجهز به بلندگوی داخلی با قدرت 5 وات است که مزیتی به حساب می آید. ویژگی بسیار عالی دیگر در این پروژکتور لنز آن است.

ضریب بزرگنمائی در این پروژکتور 1.5X است. این به این معنی است که می توانید از فاصله ای مشخص تصویری با اندازه های مختلف در رنج وسیعی تولید کنید. و در واقع اندازه تصویر را 50 درصد تغییر دهید. 

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio  در این پروژکتور بین 1.39 تا 2.09 است. اما Throw Ratio  یا نسبت بزرگنمائی چیست؟

نسبت بزرگنمائی بیانگر نسبت فاصله تصویر تا پروژکتور به طول تصویر تشکیل شده روی پرده است. هر چه این عدد کوچکتر باشد در فاصله ای مشخص تصویری بزرگ تر تشکیل می شود. و هر چه این عدد بزرگ تر باشد تصویر در فاصه ای معین کوچک تر است. مثلا Throw Ratio برابر 1.39 به این معنی است که اگر اندازه تصویر روی پرده 1 متر باشد فاصله پروژکتور تا پرده 1.39 متر خواهد بود. با استفاده از این کمیت به راحتی می توان با دانستن طول پرده فاصله مناسب پروژکتور را محاسبه کرد. 

تصویر زیر این مقدار را بهتر توضیح می دهد. 

این دستگاه کابل RJ45  وصل کرده و پروژکتور را کنترل کنید و تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید. 


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com

پروژکتور مدل QUMI Q6

وزن بسیار کم 475 گرم می تواند همیشه همراه شما باشد و در جلسات و کلاس ها و یا موقعیت های دیگر شما را یاری کند. ضخامت این دستگاه فقط 34 میلیمتر است. رزولوشن دستگاه 1280 در 800 پیکسل و شدت روشنائی آن نیز 800 ANSI LUMENS  می باشد.. تکنولوژی لامپ این دستگاه از نوع LED  است و عمر آن 30 هزار ساعت برآورد می شود. به عبارت دیگر یک عمر با خیال آسوده با این دستگاه می توانید کار کنید. کنتراست آن نیز عدد بسیار عالی 30000 به 1 است و تصاویری بسیار دلنشین را ضمانت می کند. همچنین پروژکتورهای LED  حرارت کمتری نیز در حین کار تولید می کنند و از بابت نیز بسیار کاربردی هستند. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه این است که با توجه به شدت نورانیت نسبتا کم این نوع پروژکتورها برای تولید تصاویر خیلی بزرگ مناسب نیستند. که البته برای چنین کاربردی هم ساخته و طراحی نشده اند. 

این مدل پروژکتور دارای 2.5 گیگابایت حافظه داخلی است و می توانید مطالب آموزشی و یا فیلم و عکس تان را روی آن ذخیره کنید و در واقع نیازی به داشتن کامپیوتر در کنار آن ندارید که این نیز از ویژگی های بسیار جالب این دستگاه است. بسیاری از فایل های تصویری و ویدئوئی و حتی فایل های Microsoft Office  و PDF  و TXT  نیز بدون نیاز به کامپیوتر قابل نمایش هستند. 

همچنین دستگاه مجهز به بلندگوی داخلی با قدرت 2 وات است و از این بابت نیز بسیار کاربردی است. 

دستگاه همچنین در 7 رنگ بسیار زیبای مشکی، سفید،آبی کم رنگ، قرمز،نارنجی ، طلائی و خاکستری در دسترس است. 

دستگاه همچنین مجهز به Wifi داخلی است. ابعاد بسیار کوچک و در واقع جیبی بودن آن نیز یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب این دستگاه است. همچنین این مدل می تواند انتخاب بسیار خوبی برای تماشای فیلم با کیفیت HD  در فضاهای تاریک و نسبتا کوچک باشد. 


فاکتور نسبت بزرگنمائی (Throw Ratio)  در این پروژکتور 1.55 است.


تماس با ما

ثابت : 88750450 - 88749123


فکس : 88522701 


همراه: ۹۹ ۵۴ ۸۴۴ ۰۹۱۲


ساعات کاری : شنبه الی چهارشنبه : 9 - 18 / پنجشنبه : 9 - 13 / (تماس در خارج از ساعات اداری با تلفن همراه)

ایمیل: info@irajector.com


آدرس  :  تهران - خیابان سهروردی شمالی - جنب پمپ بنزین - کوچه تهمتن - پلاک 9- واحد 10

http://irajector.com


پروژکتور مدل AE8000

 مخصوص نمایش فیلم طراحی شده است و مشخصات کلیدی این دستگاه به شرح زیر است. کنتراست تصویر 500 هزار به 1 ، نمایش FULL HD ، قابلیت نمایش 3 بعدی و زوم اپتیکال بسیار قوی 

حال مفصل این دستگاه می پردازیم. همانطور که اشاره شد این دستگاه برای نمایش فیلم طراحی و ساخته شده است. لذت تماشای فیلم با کیفیت FULL HD روی صفحه ای بسیار بزرگتر از تلویزیون های رایج بسیار بالاست و حس و حال سالن های سینما را در منزلتان فراهم می کند. می توانید اتاقی را برای این امر اختصاص دهید و از تماشای فیلم با حداگثر کیفیت روی صفحه ای عرض لذت ببرید.

 کیفیت تصویر 

رزولوشن تصویر در این پروژکتور FULL HD  پیکسل است که بالاترین رزولوشن رایج است. رزولوشن های بالاتر اصولا رایج نیستند و فیلم های با رزولوشن بالاتر فعلا چندان موجود نیست. برای لذت بردن از این رزولوشن بالا لازم است فاصله مناسبی تا صفحه نمایش داشته باشید. 

در این رزولوشن لازم است مثلا برای تصویری با قطر 100 اینچ یا 2.5 متر فاصله بیننده تا صفحه نمایش در این رزولوشن بین 4 تا 6 متر باشد. فواصل بیشتر از این باعث می شود مقداری از کیفیت تصویر را از دست بدهید. اما رزولوشن به تنهائی معین کننده کیفیت تصویر نیست. کنتراست تصویر نیز از عوامل اصلی کیفیت تصویر است. نسبت کنتراست تصویر در این پروژکتور عدد بسیار عالی 500 هزار به 1 است. اما کنتراست به چه معنی است؟ نسبت کنتراست نسبت بین روشن ترین تصویر تولیدی به کم نور ترین بخش تاریک تصویر است. هرچه این نسبت بزرگتر باشد به این معنی است که تصویر با کیفیت تر نمایش داده می شود. به عبارت دیگر اختلاف بین بخش های تاریک تصویر و بخش های روشن نسبت 500 هزار به 1 دارند. پروژکتورهای مخصوصو نمایش فیلم مهمولا کنتراستی بالاتر از 100 هزار به 1 دارند. کنتراست تصویر در این پروژکتور عالی است. 

یکی دیگر از فاکتورهای کیفیت تصویر مربوط به ساختار لنز دستگاه می شود. لنز این دستگاه بسیار حرفه ای و با کیفیت است و با لنزهای معمولی پروژکتورها کاملا متفاوت است. این لنز از 16 المان اپتیکی تشکیل شده و در آن از شیشه های ED و سطوح غیر کروی هم استفاده شده تا بالاترین کیفیت را در نمایش FULL HD به نمایش گذارد. 

شدت روشنائی این پروژکتور نیز 2400 ANSI LUMENS است که عدد بسیار خوبی است. پروژکتورهای سینمائی معموبا شدت روشنائی کمتری دارند تا نسبت کنتراست را بالا نگه دارند. اما این پروژکتور شدت روشنائی خوبی دارد و در نمایش 3 بعدی که شدت روشنائی کم می شود دچار مشکل نمی شوید. 

در این پروژکتور شدت نور خروجی از لنز به صورت هوشمند توسط دریچه ای دیافراگم مانند کنترل می شود و باعث می گردد تصاویر کم نور و پر نور بهتر دیده شوند. 

بسیاری از پروژکتورهای مبتنی بر تکنولوژی LCD مشکلی در تصویرشان وجود دارد و آن این است که بین پیکسل ها تیره دیده می شود. و در واقع پیکسل ها پیوسته دیده نمی شوند. این مشکل در این دستگاه به مقدار بسیار بالائی رفع شده است. 

کیفیت تصاویر 3 بعدی در این پروژکتور نیز بسیار بالاست و Panasonic در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. تصاویر بسیار درخشان تر و واقعی تر دیده می شوند. 

زوم اپتیکال 

این پروژکتور دارای زوم اپتیکال 2X است که بسیار عالی عمل می کند و امکان ایجاد تصاویری با بزرگنمائی های مختلف را از فاصله ای مشخص فراهم می کند. 

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio  نیز در این پروژکتور بین 1.35 تا 2.7 است. اما نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio چیست؟

نسبت بزرگنمائی نسبت فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش به طول تصویر ایجاد شده روی پرده است. هر چه این عدد کوچکتر باشد تصویر تولید شده روی پرده بزرگتر خواهد بود و بر عکس. به شکل زیر توجه کنید.

همچنین لنز در دستگاه دارای 6 حافظه جهت نگهداری زوم و فوکوس مورد نظر کاربر است. 

قابلیت تنظیم دقیق Gamma  

منحنی Gamma  در این پروژکتور با دقت بسیار بالائی قابل تنظیم است و شما می توانید با دقت بسیار بالائی تصویر را کالیبره کنید. شدت روشنائی Y و یا رنگهای RGB هر کدام با دقت بالائی قابل تنظیم اند .

عمر لامپ

عمر و بنابراین سال ها بدون مشکل می توانید با این دستگاه کار کنید. 

در گاه های ارتباطی 

این دستگاه دارای 3 درگاه HDMI است که قابلیت ارسال اطلاعات به شکل 10 و 12 بیتی را با کیفیت بسیار بالا تضمین می کند. 

نتیجه گیری 

سایت بسیار معتبر Projectorcentral.com این پروژکتور را تست کرده و آن را بسیار تحسین کرده. اگر از تماشای فیلم لذت می برید این پروژکتور می تواند این لذت را چند برابر کند . 


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com


پروژکتور RZ47

پروژکتورهای سری SOLID SHINE کمپانی Panasonic با ترکیبی از تکنولوژی LED و Laser ویژگی های بسیار ارزشمندی را به دنیای پروژکتور معرفی کردند.

ویژگی های کلیدی این تکنولوژی به شرح زیر است:

20 هزار ساعت عمر لامپ و فیلتر هوا

ثابت بودن کیفیت تصویر در مدت بسیار طولانی بر خلاف پروژکتورهای رایج

شروع به کار و خاتمه سریع در روشن و خاموش شدن دستگاه

در این دستگاه تا 20 هزار ساعت بدون مراقبت و نگهداری می توانید با دستگاه کار کنید. نه تعویض لامپی در کار است و نه تمیز و یا تعویض فیلتر هوا وجود دارد. در خیلی از مواقع این زمان چنان زیاد است که پس از 20 هزار ساعت ممکن است کل پروژکتور را تعویض کنید. بنابراین به این دستگاه می توان گفت :

پروژکتوری برای یک عمر استفاده بدون مراقبت و نگهداری 

شدت نورانیت این پروژکتور 3500 ANSI LUMENS است که در طول زمان در این پروژکتور ثابت باقی می ماند. این موضوع بر خلاف پروژکتورهای معمولی است که در طول زمان با ضعیف شدن لامپ نورانیت آن کاهش می یابد. کنتراست تصویر نیز در این پروژکتور نسبت بسیار خوب 20000 به 1 است و تصویری با کیفیت را ایجاد می کند. ولی همچنان نمی توان لقب پروژکتور سینمائی را به طور کامل به این دستگاه اعطا کرد. اصولا پروژکتورهای مناسب سینمای خانگی نسبت کنتراست بهتری دارند مثل مدل AE8000 از Panasonic.  با این حال بر اساس آزمایش های انجام شده کیفیت تصویر این پروژکتور بسیار عالی ارزیابی شده و برای نمایش فیلم نیز به خوبی می توان از آن استفاده کرد. که البته به اعتقاد ما اگر فقط هدف نمایش فیلم و دیدن تصاویر باشد انتخاب های ارزان تر و بهتری نیز در بازار موجود است. 

پاناسونیک در بعضی از ویدئو پروژکتورهای خود قابلیتی به نام Daylight View Technology را قرار داده. این تکنولوژی اجازه می دهد در نور روز و مکان های پرنور تصاویر بهتر دیده شوند و کنتراست تصویر چندان کاهش نیابد. تصویر زیر این تکنولوژی را بهتر توضیح می دهد. 

این پروژکتور همچنین در نمایش تصاویر پزشکی نیز کاربرد دارد. در یک حالت تصویری که شبیه به استاندارد پزشکی DICOM PART14  است تصاویر X-ray خیلی واضح تر دیده می شوند. 

رزولوشن یا کیفیت تصویر FHD یا 1920X1080 پیکسل است. با اینکه رزولوشن این پروژکتور FULL HD می باشد اما کنتراست 20000 به 1 این پروژکتور خبر از پروژکتوری برای موارد سینمائی را نمی دهدو اصولا پروژکتورهای سینمائی کنتراست بسیار بهتری دارند. به اعتقاد ما این دستگاه برای سینمای خانگی طراحی و ساخته نشده است. همچنین با توجه به قیمت این دستگاه می توان چنین نتیجه گرفت که اگر هدف سینمای خانگی باشد می توان انتخاب های بهتری نیز داشت. البته کیفیت بالای رنگ این دستگاه تصاویری بسیار خوب را تضمین می کند. این رزولوشن بالا می تواند مناسب مواردی باشد که به رزولوشن بالا احتیاج است ولی بحث کنتراست تصویر چندان حیاتی نیست. مثل گالری ها یا موزه ها یا اتاق های کنفرانس با کیفیت و یا موارد دیگر. اجازه دهید رابطه بین کیفیت تصویر و فاصله ناظر تا صفحه را بررسی کنیم.

تصویر فوق نشان میدهد که هرچه رزولوشن بیشتر شود لازم است به صفحه نمایش نزدیک تر شویم. برای مثال در پروژکتوری با رزولوشن XGA حداقل فاصله باید حدود 5 برابر قطر تصویر باشد تا پیکسل ها تفکیک نشوند و تصویر یکدست دیده شود. خلاصه مطلب اینکه اگر رزولوشن های بالا مثل FULL HD را انتخاب می کنید باید به این نکته توجه کنید که کسانی که فاصله زیادی تا تصویر دارند ممکن است از این رزولوشن بالا نتوانند استفاده کنند. برای اینکه کیفیت تصویر در رزولوشن Full HD کاملا احساس شود لازم است که بیننده بیش تر از 3 برابر قطر تصویر از صفحه فاصله نداشته باشد. 

از دیگر ویژگی های بسیار عالی این دستگاه قابلیت کار کردن دستگاه به شکل 24 ساعته است. دستگاه های معمولی این قابلیت را نداردند و در صورت روشن بودن بیش از حد آسیب می بینند. اما این دستگاه این قابلیت را دارد. 

زوم اپتیکال 

این پروژکتور یک ویژگی بسیار عالی دیگر دارد و آن زوم اپتیکال بسیار قوی آن است. رنج زوم اپتیکال این پروژکتور 2X است که در نوع خود بسیار عالی است و این امکان را به شما می دهد از فاصله ای مشخص تصاویری با ابعاد گوناگون تولید کنید. 

اما نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این پروژکتور بین 1.46 تا 2.94 است. اما نسبت بزرگنمائی با Throw Ratio چیست؟ نسبت بزرگنمائی نسبت فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش به طول تصویر ایجاد شده روی صفحه نمایش است. 

مثلا در این پروژکتور نسبت بزرگنمائی 1.46 به این معنی است که اگر مثلا فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش 1.46 متر باشد طول تصویر ایجاد شده 1 متر خواهد بود. نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این پروژکتور در رنج Normal Throw تا Long Throw قرار می گیرد. 

نصب 

از دیگر ویژگی های حرفه ای این پروژکتور قابلیت حرکت تصویر و نصب پروژکتور در زاویه دلخواه است. پروژکتورهای حرفه ای قابلیتی به نام Optical Lens Shift دارند که این امکان را می دهد که بدون حرکت دادن پروژکتور تصویر را به سمت بالا و پائین و چپ و راست حرکت داده و دقیقا تصویر را با محل نمایش تنظیم کنیم. این پروژکتور چنین قابلیتی دارد. 

تصویر فوق اهرم Optical Lens Shift را نشان می دهد. 

دیگر ویژگی بسیار عالی این پروژکتور قابلیت نصب پروژکتور در هر زاویه ای است. پروژکتورهای معمولی را نمی توان بیش از مقدار مشخصی زاویه داد. زیرا این کار باعث می شود عمر لامپ دستگاه به شدت کم شود. اما این پروژکتور این قابلیت را دارد که مثلا پروژکتور را 90 درجه به سمت بالا گرفته و مثلا تصویر را روی سقف تشکیل دهیم.البته برای این کار باید تنظیماتی را درون منوی پروژکتور ست کنیم. 

علاوه بر قابلیت چرخش 360 درجه ای این پروژکتور قابلیت دیگری به نام Portrait Mode دارد که امکان نصب پروژکتور را در حالت پرتره فراهم می کند. ویژگی ای که تعداد  بسیار کمی پروژکتور این قابلیت را دارند. 


این ویژگی مثلا در گالری ها ، موزه هاو یا موارد این چنینی بسیار کاربردی و جالب خواهد بود. 

قابلیت چینش چند صفحه نمایش متصل به هم 

این قابلیت امکان کنار هم قرار دادن چند پروژکتور و ایجاد تصویری عریض را فراهم می کند. که البته در این پروژکتور این کار توسط سخت افزار انجام می شود و پیچیدگی های نرم افزاری وجود ندارد. 


قابلیت پخش 3D 

این پروژکتور بوسیله عینک های Active قابلیت پخش محتویات سه بعدی را فراهم می کند.

می توانید توسط اتصال به دستگاه Blue Ray شخصی تان اقدام به پخش تصاویر سه بعدی کنید. همچنین این دستگاه از رنج وسیعی از فرمت های 3 بعدی پشتیبانی می کند که این موارد عبارت اند از Frame Sequential , Frame Packing , side by side , top and bottom

قابلیت کار 24 ساعته و 7 روز هفته

از آنجائیکه در ساختمان این پروژکتور از لامپ استفاده نشده است این دستگاه می تواند بصورت 24 ساعته روشن باشد و بدون هیچ مشکلی کار کند. 

درگاه های ارتباطی 

یکی از مشکلات رایج در سیستم های پروژکتوری استفاده از کابل های با طول بلند است. وقتی طول کابل HDMI و یا VGA زیاد باشد نویز می تواند کیفیت تصویر را به شدت کاهش دهد. در این نسل از پروژکتور تکنولوژی جدیدی به نام  Digital Link معرفی شد. با این تکتولوژی می توانید تصاویر و اطلاعات را با استفاده از یک کابل CAT5e به پروژکتور منتقل کنید. نکته جالب اینجاست که طول کابل می تواند تا 100 متر باشد و این ویژگی بسیار ارزشمندی است. در بسیاری مواقع فاصله کامپیوتر تا پروژکتور ممکن است زیاد باشد و این تکنولوژی در این مواقع می تواند بسیار مفید باشد. 


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com