irajector

ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار جالبی هستند و می توانند تصویر را روی پرده در اندازه های مختلف نمایش دهند. در سال های اخیز به واسطه رشد تکنولوژی و سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های بسیار جالبی در زمینه ویدئو پروژکتورها صورت گرفته است و ما توانائی انجام این شکل از فعالیت ها را که بعضی از آنها در ایران برای اولین بار انجام گرفته است داریم و شما می توانید در امور تبلیغاتی و چنین مواردی از ما مشاوره بگیرید و پروژه های خود را به ما بسپارید.

ویدئو پروژکتورها به واسطه اینکه تصویرشان می توان روی سطوح مختلفی تشکیل شود قابلیت های فراوانی پیدا می کنند که برخی از آنها عبارت اند از :

1. Multi Projection
2. Video Mapping
Multi Projection یعنی کنار هم قرار دادن چندین پروژکتور و تاباندن تصویر آنها روی سطحی مشخص و سپس یکی کردن تصویر حاصل از آنها برای ایجاد تصاویری پرنورتر و با رزولوشن بسیار بیشتر. مثلا فرض کنید 4 پروژکتور با رزولوشن FHD یا همان 1920X1080 را که شدت روشنائی هر کدام نیز 4000 Lumens است کنار هم قرار دهیم. ترتیب قرار دهی مثلا می تواند به صورت آرایه ای 2X2 باشد. خروجی تصویر بسیار جالب خواهد بود. شدت روشنائی 4 پروژکتور با هم جمع شده و شدت تصویری برابر 16000 Lumens را ایجاد می کنند. همچنین پیکسل ها نیز با هم جمع شده و رزولوشن بسیار بالا ئی در حدود 3800X2100 پیکسل را تشکیل می دهند. شکل زیر این موضوع را بهتر نشان می دهد.

طبقه بندی موضوعی

پروژکتور Panasonic VW530 model

این پروژکتور با شدت روشنائی 5000 ANSI LUMENS نورانیت بسیار بالائی دارد و مناسب سالن های نسبتا بزرک است. با این پروژکتور می توانید تصاویری تا قطر 7.5 متر ایجاد کنید. البته در محیط های نسبتا تاریک. رزولوشن این پروژکتور 1280X800 پیکسل است و در واقع رزولوشن HD را پوشش می دهد. نسبت ظول به عرض تصویر ایجاد شده توسط این پروژکتور 16:10 است. جدا از شدت تصویر بالای این پروژکتور که این دستگاه را مناسب سالن های همایش کرده ویژگی خوب دیگری نیز دارد و آن رنج قوی زوم اپتیکال آن است. 

زوم اپتیکال این پروژکتور 1.6 برابر است که این امکان را به شما می دهد که از فاصله ای مشخص تصاویری با بزرگنمائی های متفاوت ایجاد کنید. شکل زیر رنج وسیع زوم این پروژکتور را نشان می دهد. 

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این پروژکتور بین 1.2 تا 1.9 است. اما نسبت بزرگنمائی چیست؟

نسبت بزرگنمائی نسبت فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش به طول تصویر ایجاد شده روی پرده است. هر چه این عدد کوچکتر باشد در فاصله ای مشخص تصویری بزرگ تر ایجاد می شود و هر چه این عدد بزرگتر باشد تصویری کوچکتر ایجاد می شود. نسبت بزرگنمایئ در این پروژکتور بین 1.2 تا 1.9 است. مثلا در 1.2 اگر فاصله پروژکتور تا صفحه 1.2 متر باشد طول تصویر برابر 1 متر خواهد بود. شکل زیر این مفهوم را بهتر نمایش می دهد. 


کنتراست تصویر در این پروژکتور 10000 به 1 است که عددی بسیار خوب است و تصاویری با کیفیت را ارمغان می دهد. 

دیگر ویژگی این پروژکتور که در دستگاه های سطح بالا دیده می شود قابلیت Vertical Lens Shift  است. این ویژگی این امکان را به کاربر می دهد که بدون حرکت دادن پروژکتور تصویر را در راستای عمودی بالا و پائین کنیم. که این قابلیت بوسیله بالا و پائین کردن LCD پروژکتور نسبت به محور اپتیکی لنز ایجاد می شود. 

همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می کنید تصویر را 48 درصد می توانید بالا و پائین کنید. 

لامپ و فیلتر هوای این دستگاه نیز تا 7000 ساعت نیاز به تعویض ندارند و بدین وسیله سالهل با خیال راحت می توانید با این دستگاه کار کنید. 

پاناسونیک در بعضی از ویدئو پروژکتورهای خود قابلیتی به نام Daylight View Basic Technology را قرار داده. این تکنولوژی اجازه می دهد در نور روز و مکان های پرنور تصاویر بهتر دیده شوند و کنتراست تصویر چندان کاهش نیابد. تصویر زیر این تکنولوژی را بهتر توضیح می دهد. 


همچنین دستگاه دارای بلندگوی داخلی 10 واتی می باشد. 

دستگاه همچنین دارای رنج وسیعی از درگاه های ارتباطی است که شامل 2 درگاه HDMI می باشد. 

همچنین با اتصال پروژکتور به شبکه داخلی می توانید دستگاه را به شکل کامل کنترل کنید. 


ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com

  • ویدئو پروژکتور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی