irajector

ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار جالبی هستند و می توانند تصویر را روی پرده در اندازه های مختلف نمایش دهند. در سال های اخیز به واسطه رشد تکنولوژی و سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های بسیار جالبی در زمینه ویدئو پروژکتورها صورت گرفته است و ما توانائی انجام این شکل از فعالیت ها را که بعضی از آنها در ایران برای اولین بار انجام گرفته است داریم و شما می توانید در امور تبلیغاتی و چنین مواردی از ما مشاوره بگیرید و پروژه های خود را به ما بسپارید.

ویدئو پروژکتورها به واسطه اینکه تصویرشان می توان روی سطوح مختلفی تشکیل شود قابلیت های فراوانی پیدا می کنند که برخی از آنها عبارت اند از :

1. Multi Projection
2. Video Mapping
Multi Projection یعنی کنار هم قرار دادن چندین پروژکتور و تاباندن تصویر آنها روی سطحی مشخص و سپس یکی کردن تصویر حاصل از آنها برای ایجاد تصاویری پرنورتر و با رزولوشن بسیار بیشتر. مثلا فرض کنید 4 پروژکتور با رزولوشن FHD یا همان 1920X1080 را که شدت روشنائی هر کدام نیز 4000 Lumens است کنار هم قرار دهیم. ترتیب قرار دهی مثلا می تواند به صورت آرایه ای 2X2 باشد. خروجی تصویر بسیار جالب خواهد بود. شدت روشنائی 4 پروژکتور با هم جمع شده و شدت تصویری برابر 16000 Lumens را ایجاد می کنند. همچنین پیکسل ها نیز با هم جمع شده و رزولوشن بسیار بالا ئی در حدود 3800X2100 پیکسل را تشکیل می دهند. شکل زیر این موضوع را بهتر نشان می دهد.

طبقه بندی موضوعی

پروژکتورهای سینمای خانگی

هرچند که از پروژکتورهای ماتی مدیا و البته تمام پروژکتورها برای نمایش فیلم می توان استفاده کرد ولی پروژکتورهای سینمائی برای این منظور مناسب تر اند و کیفیت تصویر بسیار بالاتری را تولید می کنند. این پروژکتورها معمولا دارای شدت روشنائی کمتر از 2500َ ANSI LUMENS هستند و دارای رنج زوم اپتیکال قوی می باشند. این پروژکتورها معمولا برای استفاده در اتاق نشیمن و یا اتاقی برای نمایش فیلم نصب می شوند. در این چنین مکان هائی کنترل نور محیطی معمولا قابل کنترل است و می توان نور محیط را بسیار کم کرد. یکی از ویژگی های اساسی این پروژکتورها نسبت کنتراست بسیار بالای چنین پروژکتورهائی است. هر چه نسبت کنتراست بالاتر باشد تصویر بهتر به نظر می آید و اختلاف تاریکی و روشنائی بیشتر است. معمولا چنین پروژکتورهائی دارای نسبت کنتراست 50000 به 1 و یا بهتر می باشند.


تلویزیون ها معمولا تا سایز 55 اینچ قیمت معقولی دارند ولی اگر مایلید تصویر بزرگ تری داشته باشید و حس سینما را در خانه تجربه کنید می توانید به سراغ این پروژکتورها بروید.


پروژکتورهای سینمای خانگی معمولا از تکنولوژی های تولید تصویر DLP ، LCD و یا LCoS استفاده می کنند. برای آشنائی با اصطلاحات به کار رفته در این مقاله به انتهای این مقاله مراجعه کنید.


سیستم خنک کنندگی این پروژکتورها معمولا بسیار کم صدا هستند تا در حین تماشای فیلم ایجاد مشکل ننمایند.


این پروژکتورها در حال حاضر دارای رزولوشن یا کیفیت تصویر FHD و یا 4K هستند که البته نوع 4K بسیار گران قیمت است. البته امروزه مرز بین پروژکتورهای مالتی مدیا و سینمای خانگی بسیار باریک شده است و شرکت های تولید کننده پروژکتورهائی با مشخصات نزدیک به سینمای خانگی تولید می کنند که در واقع پروژکتورهای سینمای خانگی نیستند. شدت روشنائی این پروژکتورها معمولا بالای 3000 ANSI LUMENS است و کنتراست خیلی خوبی ندارند و رنج زوم اپتیکی کمتر از 2 برابر ارائه می کنند. البته این به این معنی نیست که با این پروژکتورها نمی توان فیلم تماشا کرد ولی باید در نظر داشت که پروژکتورهای سینمای خانگی به پروژکتورهای مالتی مدیا متفاوت هستند. همانطور که پیشتر اشاره شد پروژکتورهای سینمای خانگی به محیطی بسیار تاریک برای نشان دادن بالاترین کیفیت تصویر احتیاج دارند اگر نمی توانید محیط تان را تاریک کنید شاید تفاوت کیفیتی بین یک پروژکتور سینمای خانگی با یک پروژکتور مالتی مدیا مشاهده نشود.






  • ویدئو پروژکتور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی