irajector

ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار جالبی هستند و می توانند تصویر را روی پرده در اندازه های مختلف نمایش دهند. در سال های اخیز به واسطه رشد تکنولوژی و سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های بسیار جالبی در زمینه ویدئو پروژکتورها صورت گرفته است و ما توانائی انجام این شکل از فعالیت ها را که بعضی از آنها در ایران برای اولین بار انجام گرفته است داریم و شما می توانید در امور تبلیغاتی و چنین مواردی از ما مشاوره بگیرید و پروژه های خود را به ما بسپارید.

ویدئو پروژکتورها به واسطه اینکه تصویرشان می توان روی سطوح مختلفی تشکیل شود قابلیت های فراوانی پیدا می کنند که برخی از آنها عبارت اند از :

1. Multi Projection
2. Video Mapping
Multi Projection یعنی کنار هم قرار دادن چندین پروژکتور و تاباندن تصویر آنها روی سطحی مشخص و سپس یکی کردن تصویر حاصل از آنها برای ایجاد تصاویری پرنورتر و با رزولوشن بسیار بیشتر. مثلا فرض کنید 4 پروژکتور با رزولوشن FHD یا همان 1920X1080 را که شدت روشنائی هر کدام نیز 4000 Lumens است کنار هم قرار دهیم. ترتیب قرار دهی مثلا می تواند به صورت آرایه ای 2X2 باشد. خروجی تصویر بسیار جالب خواهد بود. شدت روشنائی 4 پروژکتور با هم جمع شده و شدت تصویری برابر 16000 Lumens را ایجاد می کنند. همچنین پیکسل ها نیز با هم جمع شده و رزولوشن بسیار بالا ئی در حدود 3800X2100 پیکسل را تشکیل می دهند. شکل زیر این موضوع را بهتر نشان می دهد.

طبقه بندی موضوعی

قابلیت Lens Shift لنز پروژکتورها


قبل از شرح این قابلیت اجازه دهید با مفهوم Lens offset آشنا شویم.

در بسیاری از پروژکتورها مرکز تصویر درست روبروی لنز تشکیل نمی شود. یعنی اگر تصویر را به شکل مستطیل تصور کنیم مرکز این مستطیل روبروی لنز نیست. این به این خاطر است که تصویر بالاتر از پروژکتور تشکیل شود و مجبور نباشیم پروژکتور را به سمت بالا کج کنیم.

شکل فوق Offset لنز را نشان میدهد. همانطور که ملاحظه می کنید تصویر بالاتر از پروژکتور تشکیل شده است. اگر پروژکتور دارای offset نباشد مثلا در یک کلاس درس پروژکتور باید درست جلوی پرده و در ارتفاعی پائین قرار گیرد. که این موضوع مشکلاتی را هم برای نصب پروژکتور ایجاد می کند و هم مانع دید پرده نمایش می شود. ولی هنگامی که تصویر دارای offset باشد پروژکتور را می توان نزدیک سقف نصب کرد و کار بسیار آسان می شود. البته در این حالت همانطور که پیداست پروژکتور باید برعکس نصب شود.

شکل فوق قرار گیری پروژکتور را در حالت نصب روی سقف و قرار گرفتن روی زمین نشان می دهد. همانطور که می بینید با بودن offset نصب راحت تر انجام می شود.offset معمولا به صورت درصد بیان می شود و این مقدار بیان کننده مقداری از انتقال تصویر به بالا و یا پائین است. offset برابر با 0 درصد یعنی مرکز لنز درست روبروی مرکز تصویر است و offset برابر 100 درصد یعنی تمام تصویر بالای لنز تشکیل می شود. شکل فوق offset بیشتر از 100 درصد را نشان می دهد. و تصویر ماقبل آخر offset برابر 100 درصد را نشان می دهد.

معمولا پروژکتورهای ارزان قیمت دارای offset ثابت هستند ولی پروژکتورهای حرفه ای تر و البته گران قیمت تر دارای این قابلیت هستند که offset لنز را تغییر داده و تصویر را بالا و پائین کرده و حتی تصویر را به سمت چپ یا راست حرکت دهید. این قابلیت به Lens Shift نیز شناخته می شود.

در تصویر فوق قابلیت Lens shift را در دو محور عمودی و افقی ملاحظه می کنید.

قابلیت lens shift را نباید با Keystone correction اشتباه کرد. پروژکتورها اصولا به این شکل طراحی شده اند که به شکا افقی قرار گیرند و زاویه دار نصب نشوند. هنگامیکه پروژکتور دقیقا افقی نصب شود تصویر هم شکل مستطیل دارد ولی اگر کمی زاویه دار نصب شود تصویر ذوزنقه ای شکل می شود. در این حالت با استفاده از تنظیمی نرم افزاری درون پروژکتور به نام keystone correction این مشکل را می توان برطرف کرد.

optical lens shift عملی فیزیکی است که لنز انجام می دهد و کل تصویر را به بالا و پائین و چپ و راست منتقل می کند. در حالیکه keystone correction عملی نرم افزاری است.





تجهیزات پیشرفته  ویدئو پروژکتور های شرکت ایراژکتور

  • ویدئو پروژکتور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی