irajector

ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار جالبی هستند و می توانند تصویر را روی پرده در اندازه های مختلف نمایش دهند. در سال های اخیز به واسطه رشد تکنولوژی و سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های بسیار جالبی در زمینه ویدئو پروژکتورها صورت گرفته است و ما توانائی انجام این شکل از فعالیت ها را که بعضی از آنها در ایران برای اولین بار انجام گرفته است داریم و شما می توانید در امور تبلیغاتی و چنین مواردی از ما مشاوره بگیرید و پروژه های خود را به ما بسپارید.

ویدئو پروژکتورها به واسطه اینکه تصویرشان می توان روی سطوح مختلفی تشکیل شود قابلیت های فراوانی پیدا می کنند که برخی از آنها عبارت اند از :

1. Multi Projection
2. Video Mapping
Multi Projection یعنی کنار هم قرار دادن چندین پروژکتور و تاباندن تصویر آنها روی سطحی مشخص و سپس یکی کردن تصویر حاصل از آنها برای ایجاد تصاویری پرنورتر و با رزولوشن بسیار بیشتر. مثلا فرض کنید 4 پروژکتور با رزولوشن FHD یا همان 1920X1080 را که شدت روشنائی هر کدام نیز 4000 Lumens است کنار هم قرار دهیم. ترتیب قرار دهی مثلا می تواند به صورت آرایه ای 2X2 باشد. خروجی تصویر بسیار جالب خواهد بود. شدت روشنائی 4 پروژکتور با هم جمع شده و شدت تصویری برابر 16000 Lumens را ایجاد می کنند. همچنین پیکسل ها نیز با هم جمع شده و رزولوشن بسیار بالا ئی در حدود 3800X2100 پیکسل را تشکیل می دهند. شکل زیر این موضوع را بهتر نشان می دهد.

طبقه بندی موضوعی

درگاه های ارتباطی ویدئو پروژکتور

درگاه های ارتباطی که معمولا در پروژکتورها دیده می شود به قرار زیر است.

VGA, Composite , Component , HDMI و گهگاه S-Video

همچنین بعضی از پروژکتورهای سطح بالا دارای درگاه DVI نیز می باشند.


درگاه VGA از ابتدا روی پروژکتورها وجود داشته و ظاهرا فعلا نیز خواهد بود. اما HDMI مهمترین دیگاهی است که باید در پروژکتور به دنبال آن گشت و تقریبا تمام پروژکتورهای امروزی چنین ارتباطی را دارند. همچنین پروژکتورهای حرفه ای احتمالا دارای درگاه SDI نیز هستند.

نکته ای که در مورد کابل های HDMI باید گفت این است که سعی کنید طول کابل مورد استفاده تان از 10 متر بیشتر نشود زیرا کابل حمانند آنتن عمل می کند و هرچه طول آن بیشتر شود نویز تصویر نیز افزایش می یابد. البته کیفیت کابل مورد استفاده نیز بسیار تاثیر گذار است. برای فواصل بیشتر می توان از تقویت کننده های مناسب این کار استفاده کرد.

همچنین بسیاری از پروژکتورهای امروزی دارای درگاه LAN می باشند که این امکان را فراهم می کند که پروژکتور را به شبکه داخلی متصل کرده و از طریق شبکه تعدادی پروژکتور را کنترل کنیم.

همچنین درگاه RS232 روی پروژکتورها برای تنظیم برخی مقادیر استفاده می شود که برای کاربراین معمولی کاربردی نیست.

پروژکتورهای مالتی مدیای امروزی معمولا دارای یک یا چند درگاه USB نیز می باشند که فهمیدن اینکه این درگاه ها برای چه کاربردی است همیشه یکسان نیست.

در برخی دستگاه ها این درگاه برای ماوس در نضر گرفته می شود. در برخی دیگر برای اتصال حافظه های جانبی جهت نمایش فایل های تصویری و ویدیوئی و یا PDF و Powerpointاست. همچنین از این دیگاه برای اتصال دانگل Wifi جهت برقراری ارتباط Wireless بین کامپیوتر و پروژکتور استفاده می شود.

بیشترین کاربرد درگاه USB جهت اتصال حافظه های جانبی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش شما بدون نیاز به کامپیوتر می توانید مطالب مورد نظرتان را فقط با اتصال حافظه جانبیUSB به پروژکتور پخش کنید.


همچنین برخی پروژکتورها دارای ارتباط Wireless هستند و می توانند بدون نیاز به کابل با کامپیوتر ارتباط برقرار کرده و مطالب را پخش کنند. برخی دیگر دارای این ویژگی داخلی نیستند اما امکان اتصال دانگل Wifi را جهت ارتباط بیسیم بین کامپیوتر و پروژکتور فراهم می کنند. البته به دلیل محدودویت هائی که وجود دارد ممکن است در اتصال بیسیم مثلا فایل های ویدیوئی با کمی مشکل پخش شوند







مینی ویدئو پروژکتور شرکت ایراژکتور

  • ویدئو پروژکتور

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی