irajector

ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار جالبی هستند و می توانند تصویر را روی پرده در اندازه های مختلف نمایش دهند. در سال های اخیز به واسطه رشد تکنولوژی و سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های بسیار جالبی در زمینه ویدئو پروژکتورها صورت گرفته است و ما توانائی انجام این شکل از فعالیت ها را که بعضی از آنها در ایران برای اولین بار انجام گرفته است داریم و شما می توانید در امور تبلیغاتی و چنین مواردی از ما مشاوره بگیرید و پروژه های خود را به ما بسپارید.

ویدئو پروژکتورها به واسطه اینکه تصویرشان می توان روی سطوح مختلفی تشکیل شود قابلیت های فراوانی پیدا می کنند که برخی از آنها عبارت اند از :

1. Multi Projection
2. Video Mapping
Multi Projection یعنی کنار هم قرار دادن چندین پروژکتور و تاباندن تصویر آنها روی سطحی مشخص و سپس یکی کردن تصویر حاصل از آنها برای ایجاد تصاویری پرنورتر و با رزولوشن بسیار بیشتر. مثلا فرض کنید 4 پروژکتور با رزولوشن FHD یا همان 1920X1080 را که شدت روشنائی هر کدام نیز 4000 Lumens است کنار هم قرار دهیم. ترتیب قرار دهی مثلا می تواند به صورت آرایه ای 2X2 باشد. خروجی تصویر بسیار جالب خواهد بود. شدت روشنائی 4 پروژکتور با هم جمع شده و شدت تصویری برابر 16000 Lumens را ایجاد می کنند. همچنین پیکسل ها نیز با هم جمع شده و رزولوشن بسیار بالا ئی در حدود 3800X2100 پیکسل را تشکیل می دهند. شکل زیر این موضوع را بهتر نشان می دهد.

طبقه بندی موضوعی

پروژکتور Epson TW6700

بدون شک این دستگاه برای نمایش فیلم طراحی و ساخته شده است کنتراست بالا  این دستگاه برای همین منظور در نظر گرفته شده است. حال به بررسی دقیق تر ویژگی های این دستگاه می پردازیم.

شدت روشنائی و کنتراست تصویر

شدت روشنائی این پروژکتور 3000 Lumens در نظر گرفته شده است. پروژکتورهای سینمائی معمولا شدت روشنائی کمی دارند. البته به مدل های حرفه ای نگاهی بیاندازید متوجه این موضوع می شوید. دلیل این امر نیز این است که با افزایش شدت روشنائی کنتراست تصویر کم می شود. و آنچه که در نمایش فیلم بسیار تاثیر گذار است کنتراست تصویر است. هر چه کنتراست تصویر بیشتر باشد تصویر زیبا تر به نظر می آید.

یکی از ویژگیهای پروژکتورهای سینمائی و البته تمام پروژکتورها نمایش سطح سیاهی تصویر یا Black Level است. پروژکتورها اصولا نمی توانند سیاه مطلق را تولید کنند. یعنی اگر تصویری سیاه تولید کرده و توسط پروژکتور نمایش دهید متوجه می شوید که تصویر روی پرده کاملا سیاه نیست و در واقع اندکی روشن تر شده است. هر چه پروژکتوری بتواند رنگ سیاه را سیاه تر نمایش دهد کیفیت تصویر بالاتری دارد و برای نمایش فیلم و عکی مناسب تر است. حال هرچه کنتراست تصویر بالاتر باشد و شدت روشنائی کم تر باشد سطح سیاهی یا Black Level بهتر است.

نمی توان پروژکتوری با شدت تصویر بسیار بالا داشت و در عین حال سطح سیاهی را هم بسیار پائین نگه داشت. به همین منظور است که اصولا پروژکتورهای نمایش فیلم های خانگی شدت روشنائی کمی دارند در مقایسه با پروژکتورهای آموزشی.

اگر قصد دارید از این پروژکتور جهت نمایش فیلم در خانه استفاده کنیدباید پرده نمایشی با کیفیت نیز تهیه کنید. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در کنتراست تصویر و سطح سیاهی تصویر پرده نمایش است. کنترل نور محیطی نیز بر کیفیت تصویر بسیار تاثیر گذار است. تا می توانید محل نمایش فیلم را تاریک کنید. هر چه محیط روشن تر باشد کنتراست تصویر نیز کاهش می یابد. تنظیمات داخلی پروژکتور نیز در کنتراست تصویر بسیار تاثیر گذار است. انتخاب حالت سینمائی احتمالا بیشترین کنتراست را برایتان به ارمغان می آورد.

کنتراست تصویر در این دستگاه نسبت بسیار  خوب 70 هزار به 1 است. یعنی تاریک ترین و روشن ترین شدت روشنائی در این پروژکتور 70 هزار سطح اختلاف دارند. با اینکه این عدد کنتراست خوب است ولی عالی نیست . امروزه پروژکتورهائی با نسبت کنتراست یک میلیون به 1 نیز وجود دارند که البته از نظر قیمت نیز با این پروژکتور قابل مقایسه نیستند.

رزولوشن تصویر

رزولوشن تصویر همانطور که از یک پروژکتور سینمائی انتظار می رود FULL HD یا 1920X1080 پیکسل است که استاندارد امروزی برای نمایش فیلم های سینمائی با کیفیت به شمار می آید.

نکته ی بسیار مهمی در مورد استفاده از پروژکتورهای با رزولوشن بالا وجود دارد. به دلیل اینکه در چنین پروژکتورهائی رزولوشن یا تعداد پیکسل ها بسیار بالاست اگر فاصله ی ناظر تا پرده نمایش بیش از حد زیاد باشد عملا چشم انسان قادر به تفکیک پیکسل ها نمی شود و در واقع همانند این است که تصویر از پروژکتوری با رزولوشن کمتر پخش می شود. اصولا اگر فاصله ی ناظر تا پرده بیش از سه برابر ارتفاع یا عرض تصویر باشد در چنین رزولوشن بالائی چشم قادر به تفکیک درست و تمام پیکسل ها نمی شود.

زوم اپتیکال 

زوم اپتیکال این دستگاه 1.6  برابر است و می تواند تصاویری با بزرگنمائی های مختلف را ایجاد کند. رنج زوم قوی این دستگاه یکی از برتری های آن است.

نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این دستگاه بین 1.32 تا 2.15  است. اما نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio چیست؟

نسبت بزرگنمائی نسبت بین فاصله دستگاه تا صفحه نمایش به طول تصویر ایجاد شده روی صفحه است. هرچه این عدد کوچکتر باشد تصویر تولید شده برای فاصله ای مشخص بزرگتر است و برعکس. 

نسبت بزرگنمائی 1.32 در این دستگاه به این معنی است که مثلا اگر فاصله دستگاه تا صفحه نمایش 1.32  متر باشد طول تصویر ایجاد شده روی پرده 1 متر است.

یکی از ویژگی های حرفه ای این پروژکتور قابلیت Lens Shift  سیستم اپتیکی آن است. به این معنی که لنز این پروژکتور این قابلیت را دارد که با بالا و پائین و چپ و راست شدن نسبت به مرکز سیستم تصویر ساز که در این پروژکتور از نوع 3LCD می باشد تصویر را به سمت بالا و پائین و چپ و راست حرکت داده و شما بتوانید تصویر را دقیقا روی پرده نمایشتان تنظیم کنید.

نمایش 3 بعدی

این پروژکتور همچنین قابلیت نمایش فیلم های 3 بعدی را دارد که البته باید برای این منظور از عینک های ویژه استفاده کنید.

عمرلامپ

عمر لامپ این دستگاه عدد خوب 3500 ساعت در حالت استاندارد است و در حالت Eco تا 5000 ساعت نیز افزایش می یابد که بسیار عالی و مطلوب است و می توانید سال ها بدون مشکل با دستگاه کار کنید.

درگاه های ارتباطی

این دستگاه همچنین مجهز به در گاه HDMI برای ارتباط با کامپیوتر و دستگاه های پخش Blue-Ray می باشد.



پروژکتور Epson TW6700

  • ویدئو پروژکتور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی